697 456 175 muntii@muntii.pl

Długi listopadowy weekend w Karkonoszach – 9-11 listopada 2013

W drugi długi weekend listopadowy, który w tym roku trwał tylko 3 dni, wybraliśmy się na prawdziwą górską wycieczkę. Zapakowaliśmy plecaki i w sobotę rano ruszyliśmy na szlak z Wilczej Poręby – części Karpacza, by zejść w poniedziałek po południu do kościoła Wang w Karpaczu Górnym.

Nasza trasa wiodła początkowo przez Sowią Dolinę na grzbiet Karkonoszy, by stamtąd szlakiem czerwonym poprowadzić nas pod Śnieżkę od wschodniej strony. Po drodze zatrzymaliśmy się na chwilę w czeskim schronisku Jelenka, w którym tego dnia było naprawdę tłoczno. Stamtąd trasa wiodła przez wysokie zarośla kosodrzewiny Czarnego Grzbietu, co dodawało uroku naszej wędrówce.

DSCN2855 DSCN2912  DSCN2957

Większość turystów zdobywa Śnieżkę od zachodniej strony, dlatego widok od strony Czarnego Grzbietu nie jest aż tak popularny:

Gdy doszliśmy do drogi Jubileuszowej było już dość ciemno, zatem zdobywanie Śnieżki zostawiliśmy sobie na następny dzień i poszliśmy na zasłużony odpoczynek do Domu Śląskiego – schroniska na Równi pod Śnieżką.

W niedzielę rano powitały nas warunki iście zimowe. Cieniutka warstwa śniegu pokrywała wszystko, a mgła była tak duża, że budynek obserwatorium na Śnieżce zobaczyliśmy dopiero, kiedy byliśmy na ostatnich stopniach nowo wyremontowanego czerwonego szlaku.

k DSCN3012 DSCN3014

Po chwilowym odpoczynku ruszyliśmy w dół, gdzie w Domu Ślaskim zastaliśmy prawdziwe tłumy – znak, że ruszył wyciąg na Kopę. Zabraliśmy swoje plecaki i poszliśmy do Lucni Boudy, gdzie było zdecydowanie mniej tłoczno. Obowiązkowym punktem było spróbowanie piwa z lokalnego browaru.

DSCN3048 DSCN3050 DSCN3073

Z Lucni Boudy ruszyliśmy początkowo szlakiem żółtym a następnie czerwonym do schroniska Odrodzenie. Po drodze widoki były już zdecydowanie lepsze.

DSCN3085 DSCN3098 DSCN3109

W poniedziałek rano trzeba było niestety zejść już na dół. Szlakiem zielonym zeszliśmy obok Pielgrzymów do Polany, a stamtąd szeroką wygodną drogą do kościoła Wang. Tam zakończyliśmy naszą wycieczkę.

DSCN3160 DSCN3163 DSCN3167

W wycieczce wzięło udział łącznie 12 osób, którym niestraszna była pogoda i kamienie na szlaku. Dziękujemy za udział i do zobaczenia na następnym wyjeździe!