697 456 175 muntii@muntii.pl

Zimowe Szkolenie Survivalowe – 1-2 marca 2014

Szkolenie survivalowe już za nami!

Wbrew tym, którzy wątpili w powodzenie naszego pomysłu ze względu na brak śniegu, wyruszyliśmy 1 marca rano w kierunku Ziemi Kłodzkiej. Grono było kameralne, ale prawdopodobnie dzięki temu atmosfera była wyjątkowa. Samochód zostawiliśmy w Janowej Górze nad Sienną, skąd wygodną leśną drogą ruszyliśmy w kierunku Hali pod Śnieżnikiem.

Po drodze naszych adeptów survivalu czekały pierwsze zadania – na początek mieli zebrać materiał potrzebny do późniejszej nauki rozpalania ognia. Szukaliśmy pni, z których pozyskiwaliśmy przesiąknięte żywicą drewno. Żadne drzewo nie ucierpiało podczas naszego szkolenia! Wybieraliśmy tylko te niedawno ścięte pnie, z których dało się jeszcze pozyskać odpowiedne drewno. Uczyliśmy się też, jaki rodzaj materiału jest przydatny przy rozpalaniu ognia.

zss (1) zss (3) zss (13)

Na hali był czas na odpoczynek i posiłek w schronisku, a następnie ruszyliśmy na poszukiwania odpowiedniego miejsca do budowy śnieżnej jamki – model quinzee:) Jak widać na załączonych zdjęciach, współpraca dała znakomite efekty i powstało schronienie wystarczające na wygodny nocleg dla jednej lub dla dwóch bardzo lubiących się osób:)

zss (5) zss (6) zss (8)

Nasi kursanci oczywiście sprawdzili praktyczne zastosowanie jamki – według relacji, w ciągu nocy w środku było ciepło i wygodnie.

zss (10)

Wieczorem przyszedł też czas na teoretyczne szkolenie z zastosowanie GPS podczas poruszania się w terenie, a zdobytą wiedzę mieliśmy okazję wykorzystać już następnego ranka. Weszliśmy na szczyt Śnieżnika (1425 m n.p.m.), a następnie według wskazań GPS odnajdywaliśmy kolejne punkty. Nie było łatwo bo poruszaliśmy się poza szlakami. Po dotarciu do dawnego domku myśliwskiego sprawdziliśmy w praktyce naszą wiedzę na temat rozpalania ognisk w trudnych warunkach. Udało się! Po krótkim czasie ogniska zapłonęły nieśmiałym płomieniem.

zss (11) zss(16) zss (12)

Powrót do samochodu był bardzo widokowy – „zaliczyliśmy” jeszcze skałki na szczycie Stromej i późnym popołudniem dotarliśmy z powrotem do Janowej Góry.

Atmosfera była niesamowita, uczestnicy pełni zapału i żądni wiedzy, pogoda wymarzona – nie możemy się już doczekać następnego wyjazdu!

Śledźcie naszą stronę, żeby być na bieżąco ze wszystkimi imprezami organizowanymi przez Muntii!